måndag 17 februari 2014

Bostadsrättsföreningens egen hemsida

Efter allt jobb med nya tvättstugan, har vi nu fått lite extra tid till att fixa med föreningens hemsida. Det var inte igår man höll på med html och att göra hemsidor, men som tur är så har utvecklingen gått ganska långt sedan min tid på KTH. 

Nu är det egentligen vara att bestämma sig och börja köra. Vi behövde någon som kunde tillhandahålla en sajt, någon form av bokningssystem för tvättstugan och lokalen, samt framförallt en egen adress för bostadsrättsföreningen på internet.

Vi hittade en leverantör som kunde fixa det här på nolltid i princip. Det finns till och med stöd för nyhetsbrev och andra funktioner. 

Jag registrerade mig i morse och tänkte pilla lite extra med hemsidan ikväll och reSten av veckan. Det smarta med lösningen vi valt är att den är så enkel att använda att man inte behöver koda eller krångla.

Har som inspiration varit inne på andra bostadsrättsföreningars hemsidor, något som varit både bra och dåligt. De flesta känns ganska uråldriga, men informationsmässigt håller de måttet.

Nu kan vi också nå ut till föreningens medlemmar med ett par klick via ett digitalt nyhetsbrev som vi förhoppningsvis ska posta ett par gånger i månaden för att hålla medlemmarna "up2date".

Jag lovar att återkomma när hemsidan känns okej och jag lagt in lite information, men tills dess hade det varit extra trevligt om du ville säga mig vad för information du tycker jag ska lägga ut på bostadsrättsföreningens alldeles egna nya hemsida! Kommentera gärna det och om du vet några andra föreningars hemsidor som du tycker är bra, tar jag glädjeligen emot tips! Kommentera!

Ha en trevlig dag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar