tisdag 18 februari 2014

Det bästa med vår hemsida för bostadsrättsföreningen

Som jag skrev i tidigare inlägg, så har arbetet med föreningens nya hemsida fortskridit enligt planerna. Hittils har jag hämtat en massa inspiration från andra föreningars hemsidor, även om de inte varit riktigt lika bra som jag hoppas att vår kan bli. 

Det jag tittat på extra noga är funktionalitet och design. Jag kommer själv från en bakgrund inom tryckbranschen, så jag vet hur viktigt ett intryck kan vara för att folk faktiskt ska använda sig av det man producerar. 

Jag tänker i första hand ganska stilrent och en hel del fokus på innehållet på hemsidan också. Jag vill kommunicera vad som händer i föreningen samtidigt som jag också vill ta upp förslag om hur vi kan påverka och förbättra det vi redan har. 

Så de bästa sakerna med hemsidan jag fått höra hittils är följande: 

* uppdaterad information på hemsidan
* snabbt och tillgängligt från dag ett
* enkelt att visa och publicera informationen på hemsidan för mina medlemmar
* alla är up to date med vad som händer i föreningen


Målet med hemsidan är att den helt enkelt ska höra föreningen mycket bättre än vad den redan är. Det är något jag tror vi redan uppnåt. 

En av medlemmarna (som tydligen också följer min blogg) har också kommenterat på hemsidan och sagt positiva saker. Jag har inte ens nämnt att vi har en hemsida för honom, ändå lyckades han snubbla in där.

Ett kort från min "planera-hemsida-promenad" på sjön häromdagen.

Aja, över och ut!
/Adrian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar