tisdag 18 februari 2014

Brf-sajt med wordpress

Har redan nu fått en hel del bra feedback kring föreningens nya hemsida. Ett utav kraven från styrelsens sida har varit att man inte ska vara beroende av någon person i föreningen som har hand om sajten, utan att det är föreningen i sig som ska ha tillgång till systemet.

Jag fick tidigt ett tips om att använda wordpress i föreningen till sajten, men det var en ren djungel och tröskeln för att över huvud taget komma igång var väldigt hög. Sedan finns inte riktigt den funktionaliteten (även om man hade kunnat fixa allt det tekniska) som vi behöver iom tvättstugebokning och nyhetsbrev. 

Fick även lite feedback nu när jag sträckt ut min hand till föreningen och frågat efter feedback kring hemsidan. Även nu föreslår folk wordpress, vilket verkar lite naivt. Det kostar mer att stifta wordpress till föreningens hemsida än vad det gör att använda det systemet vi valt. Plus att man ju slipper hela tekniska problemet med att lägga upp sajten på internet och konfigurera den som man vill. 

Självklart finns det fördelar och nackdelar med allt, men att sajten skulle göras bättre i wordpress än befintliga systemet tror varken jag eller styrelsen.

Dessutom finns det funktioner i vårt system som inte finns i wordpress.

Nog om detta, ser fram emot att få ut allt så snart som möjligt, så fort jag lagt till lite information!

Keep it up!
/Adrian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar