onsdag 12 februari 2014

Föreningens nya tvättstuga med interaktiv bokningstavla

Wow, som du kanske vet har vi i föreningen kämpat hårt under hösten och vintern med att få nya tvättstugan på plats. Nu är den här! Och den är digital. Supersmidigt för medlemmarna i föreningen att boka och boka om tid. Man blir till och med påmind om man som jag är lite glömsk när det gäller tvättiden.

Det hela funkar så här:

  1. Man går in på bostadsrättsföreningens egna webbadress 
  2. Skriver in sitt lägenhetsnummer och kod ( om man glömt det, så kan man få det skickat på mobilen )
  3. Även om jag sitter på bussen med mobilen eller om jag är hemma, så ser jag tiderna som är bokade sedan tidigare i ett schema. Jag kan boka min egna tid så att den hamnar i schemat och voila! Jag har då bokat min tvättid!
  4. En timma innan tvättiden börjar, får jag ett fint SMS som påminner mig om att "om en timma är det dags för tvättid i tvättstugan". Kanon! Har flera gånger varit väldigt nära att missa tvättiden helt och hållet men fått sms-påminnelsen och varit i god tid med välsorterad tvätt.
Vår digitala bokningstavla för nya tvättstugan!


Hittils har medlemmarna gett mest bra feedback på bokningstavlan. Vi kallar den så :) Den ersätter nämligen vår gamla bokningstavla och blir nu en digital en. I mobilen eller på datorn hemma. Riktigt smidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar